Marmarabirlik, 32 Milyon Dolarlık İhracat Rakamını Açıkladı
BURSA (İGFA) – Marmarabirlik, 2025 yılı hedeflerini açıkladı ve yıl sonu rakamlarının üzerine çıkarak 32 milyon dolarlık bir ihracat gerçekleştirdi. Şirketin Başkanı Hidamet Asa, doğal fermantasyon yöntemiyle üretim yaptıklarını belirterek, dünya genelinde bu yöntemi kullanan tek ülke olduklarını vurguladı. Asa, “Hedef kitlemiz genellikle etnik nüfus olsa da, 7.000 tondan fazla ihracatla belirlediğimiz hedeflere ulaştık” dedi.
Marmarabirlik’in ihracat yapılan ülke sayısını her yıl artırdığını belirten Asa, ulusal zincir mağazaları arasında yer alan Lidl, Kaufland, Wallmart, Real, Coles, Woolworths, Auchan, Novus, Metro, X5, Magnet, Azbuka Vkusa, Bingo, Albert Heijm, Rewe, Edeka ve Korzinka gibi mağazalarda ürünlerinin bulunduğunu ve ürün çeşitliliği sağlayarak aranan bir marka haline geldiklerini ifade etti.
Marmarabirlik’in Hedefi Türk Cumhuriyetleri’nde Büyümek
Başkan Asa, 2024 yılında Türk Cumhuriyetleri’ni hedef bölge olarak seçtiklerini belirtti ve bu ülkelerdeki satışlarını hızla artırdıklarını dile getirdi. Önümüzdeki yıl 70 ülkeye ihracat yapmayı planladıklarını söyleyen Asa, “Geçtiğimiz yıl elde edilen döviz gelirleri Marmarabirlik’e büyük destek sağladı. Hem miktar hem de kalite olarak başarılı bir yıl geçirdik” açıklamasında bulundu.
2025 Hedefi: 37 Milyon Dolarlık İhracat
Asa, elde ettikleri 1,15 milyar TL’lik döviz gelirinin şirket bütçesine büyük katkı sağladığını belirtti. Zeytin ve zeytinyağı sektöründe ortalamanın üzerinde bir ihracat gerçekleştirdiklerini söyleyen Asa, geçen yıla göre hedeflenen ihracat rakamına ulaşmanın mutluluğunu yaşadıklarını ifade etti. Marmarabirlik olarak başarının sırrının çalışanlardaki emek olduğunu vurgulayan Asa, tüm ekibine teşekkürlerini iletti.