Hyundai ve Kia, giyilebilir yeni iş robotunu tanıttı

Hyundai ve Kia İş Birliğiyle X-ble Shoulder Tanıtıldı

Hyundai Motor Company ve Kia Corporation, endüstriyel verimliliği artırmak ve kas-iskelet sistemi yaralanmaları ile yorgunluğu azaltmak için tasarlanmış giyilebilir bir robot olan “X-ble Shoulder”ı geliştirdi.

X-BLE SHOULDER NEDİR

X-ble Shoulder, üst kol gücünü ve dayanıklılığını artırarak, baş üstü görevleri gerçekleştiren çalışanlara yardımcı olmak için tasarlandı. Bu sistem, omuz yükünü yüzde 60’a kadar ve deltoid kas gerginliğini yüzde 30’a kadar azaltabilir.

GÜÇSÜZ TORK ÜRETİM YAPISI

En iyi yanı ise elektrikle çalışan bir sistem olmaması. Hafif, karbon kompozit “güçsüz tork üretim yapısı” olup, yalnızca yaklaşık 4,2 lb (1,9 kg) ağırlığındadır.

Çok bağlantılı “kas telafi modülü” aracılığıyla yardımcı kuvvet üreten robot, bu nedenle şarj gerektirmez. Ayrıca dayanıklı olan sistem, yılda 700 bin tekrarlayan katlama ve açma eylemi gerçekleştirmesi için tasarlandı.

Yelek, mekanik parçalardan kolayca ayrılabildiği için kullanımı ve temizliği kolay ve birçok farklı sektördeki çalışanların kıyafetleriyle uyumlu.

İKİ FARKLI VERSİYON

X-ble Shoulder’ın iki versiyonu var: Temel ve ayarlanabilir. İlki esneklik için tasarlandı ve 6,39 lbf’ye (2,9 kgf) kadar yardımcı kuvvet sağlarken, ikincisi çalışanların aynı hareketi tekrarladığı görevler için tasarlandı.

Ayarlanabilir giyilebilir dış iskelet, maksimum tork için ayarlanabilir ve 8,16 lbf’ye (3,7 kgf) kadar tork sağlar, yani robotik omuz, çalışanın adına minimum kol çabasıyla 8 lb’nin (3,7 kg) biraz üzerinde kaldırabilir.

Hyundai ve Kia’nın önerisine göre X-ble Shoulder, inşaat, otomotiv, havacılık, gemi yapımcılığı ve tarım gibi çeşitli endüstrilerde kullanılabilir.

Otomobil şirketlerinin ortak ikilisi, giyilebilir robot ve dış iskelet pazarının bugün yaklaşık 2,5 milyar dolar değerinde olduğunu ve 2029 yılına kadar 10,25 milyar dolara yaklaşmasını beklediklerini söylüyor.

X-BLE SHOULDER NE ZAMAN KULLANILMAYA BAŞLANACAK

X-ble Shoulder, 2025’in ilk yarısında Kia ve Hyundai’nin bakım ve üretim bantlarında kullanılmaya başlanacak ve 2026’da yurt dışı pazarına sunulacak.


Related Posts

Japon uzay aracı Ay’a neden çakıldı?

Japon uzay şirketi ispace, bu ay başında Ay’a iniş yapmaya çalışırken yüzeye çakılan Resilience adlı iniş aracının neden başarısız olduğunu açıkladı. Şirketin 24 Haziran’da yaptığı açıklamaya göre, aracın lazerli mesafe ölçüm sistemi (LRF) arızalandı. Bu da aracın doğru yükseklik verisi alamamasına ve frenleme sürecinin bozulmasına yol açtı.

Xbox’lar için özel VR; Meta Quest 3S Xbox Edition satışa çıktı

Microsoft ve Meta arasında gerçekleşen işbirliği ile ortaya çıkan Xbox’lara özel VR Meta Quest 3S Xbox Edition satışa çıktı.

Adobe’un yapay zeka aracı Firefly artık iOS ve Android cihazlarda

Firefly için mobil uygulama yayınlandı. Hem iOS hem de Android kullanıcıları için sunulan mobil uygulama, metin yazarak görsel ve video oluşturmayı pratik hale getiriyor.

Çin, Ay mekiği Mıngcou’nun “sıfır irtifa kaçış uçuşu testini” yaptı

Çin’in, 2030 yılında başlamayı planladığı insanlı Ay görevlerinde kullanacağı personel taşıyıcı mekiğinin “sıfır irtifa kaçış uçuşu testini” yaptığı bildirildi.

Yapay bebek tartışması alevlendi: Şirketin yeni ürünü ‘midemi bulandırıyor’

Bilim dünyasından ve kamuoyundan gelen tepkiler çığ gibi büyüyor. 25 yaşındaki Kian Sadeghi tarafından kurulan genetik test girişimi Nucleus Genomics, “Nucleus Embryo” adını verdiği yeni ürünüyle tepkilerin odağına oturdu. Şirketin iddiasına göre bu …

Dünya alarmda, Neom şantiyesinde yapılan son keşif endişelendirdi! İşte beklenen tehlikeler

Suudi Arabistan’ın mega projesi Neom’a danışmanlık yapan önde gelen bir iklim bilimcisi, yeni fütüristik şehir planlarının, Veliaht Prens Muhammed bin Salman’ın amiral gemisi planı için bir başka sorun olarak, hava modellerini ve rüzgar ve kum fırtınalarının yolunu değiştirebileceği konusunda uyardı.